Google Places aka. Lokale søgninger i Google

1

Hvad er lokale søgninger

Når du har brug for en dagligvare butik, en auto mekaniker eller en dagpleje så gider du ikke rejse hundrede kilometer for at komme hen til en. Det ved Google godt, og det er her deres lokale søgnings system kommer ind i billedet.

Når du søger på Google, vil du ude til højre i søgeresultaterne ofte se et lille kort med nogle ”tegnestifter” på.

 

 

 

Hver ”tegnestift” repræsenterer en adresse der er væsentlig for din søgning og som ligger tæt på dig geografisk (hvis ikke du har specificeret et område i din søgning). Det system der placerer disse ”tegnestifter” er Google Places.

Google Places

Google har over lang tid indsamlet kontakt information fra hjemmesider, i et forsøg på at placerer folk og firmaer rent geografisk. Googles plan med den information er, at give mere relevante søgeresultater til søgninger, hvor geografisk placering er relevant (restaurant, skole, lufthavn etc.). Siden al den information blev indsamlet automatisk, blev det selvfølgelig ikke gjort perfekt, nogle firmaer blev associeret med en ansats privat adresse eller bare en tilfældig adresse, der forekom ofte på deres hjemmeside. Den slags fejl er at forvente, når man har med et automatisk system at gøre.

For at rette op på de fejl, som kom af den automatiske informations indsamling, har Google lavet servicen Google Places. I Google Places kan du selv gå ind og oprette eller redigere, de informationer der skal være om dit firma. På den måde kan du hjælpe til at din side rangerer bedre på søgninger i dit område, og dine kontakt informationer vil blive vist direkte på søgesiden, hvis din side er relevant nok.

Gør det rigtigt

Ud over at oprette de korrekte informationer i Google Places, bør du også koble din hjemmeside sammen med din Google Places registrering. Dette gøres ganske simpelt ved at placere et link på din hjemmeside, til den Google Places hjemmeside som hører til siden. Denne sammenkobling giver Google en bedre ide om, hvilken hjemmeside der fortæller om hvad der er på adressen, og på den måde kan indholdet på din hjemmeside, hjælpe Google til at regne ud ved hvilke søgninger din Google Places adresse bør vises. Denne sammenkobling styrker både din hjemmesides og din Google Places sides placering i Googles søgeresultater, så der er ingen god grund til ikke at lave den.

Flere Adresser

Hvis du er i den situation, at dit firma har flere adresser rundt om i verden, skal du sørge for at have en Google Places side til hver enkelt adresse. Derefter bør du, for at styrke hver enkelt adresses position i Googles søgeresultater, lave en kontakt hjemmeside til hver adresse på dit hoved domæne. Fra disse kontaktsider bør du så linke til de tilsvarende Google Places sider.

Virker alt dette meget forvirrende, så kan du finde hjælp hos ClickStarter. Ring eller skriv til os, så får vi dig oprettet på den mest optimale måde.

1 Comment

  1. Allan siger:

    God artikel med relevant indhold.

    Mvh. Allan

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>