clickcast-logo.jpg

Episode 05 – Analytics, Adwords, Spotify og Facebook

Dette episode handler om Google Analytics og Googles ekskludering af søgeord fra folk der er logget ind på deres konto. Jeg kommer ind på Google Adwords nye funktion Dynamic Target Ads (som dog stadig er i beta). Spotify bliver forklaret og så en lille snak om Facebook og deres nye Facebook Deals koncept.

Links nævnt i podcast:

læs resten af artiklen

WordPress SEO – Uddybende video om søgemaskineoptimering

WordPress SEO (søgemaskineoptimering) er et af de spørgsmål og opgaver jeg får rigtig mange af. Derfor tænkte jeg, at det måske var på plads, at lave en lidt mere dybdegående forklaring på hvad der er godt WordPress SEO.

Det blev til en 19 minutter lang video, hvor jeg fortæller om WordPress plugins, funktioner og god opbygning / struktur af indlæg og kategorier. Jeg giver et bud på 6 gode plugins. I bund og grund, handler det mest om en god struktur fra start, og at skrive noget godt og relevant indhold på din WordPress hjemmeside for optimal god søgemaskineoptimering.

God fornøjelse med denne WordPress SEO video.

Videoen ligger også på Youtube. Video om WordPress SEO

læs resten af artiklen

Clickstarter_grafik.png

Online Strategi Foredrag / Workshop på Århus Universitet

Jeg holdte igår et foredrag og workshop i online strategi hos Studentervæksthus Århus, som er en del af Århus Universitet, og foredraget om online strategi var i forbindelse med et 6 tirsdages projekt de kalder “Iværksætterworkshops“.

Det var super spændende at være med til som foredragsholder – og der var vel dukket en 25 – 30 personer op, så en masse energi og iværksætterånd i blandt.

foredrag om online strategiDe første 60 minutter holdte jeg foredrag med fokus på hvordan man kommer i gang med et website og efterfølgende vælger en markedsføringskanal. Meget lavpraktisk, som jeg er stor tilhænger af at gøre tingene. Det behøver ikke være rocket science – det handler ligeså meget om bare at komme i gang.

Workshop om online strategi

Efterfølgende var der 1 times workshop, hvor iværksætterne i grupper gik igennem de forskellige steps jeg havde lagt op til, og skulle gerne ende ud med en definition af deres service eller produkt, en målgruppe og en skitse over hvordan deres website skulle struktureres med forskellige nice og need to haves. Til sidst skulle de vælge en kanal til online markedsføring.

Vi tog et af projekterne ud og fik en god snak om hvordan de kunne strukturere deres online strategi. Det blev til en god snak om specielt Facebook markedsføring.

Du kommer til at kunne høre nogle videoklip fra mit foredrag om online strategi på Studentervæksthusets Facebook side.

Hvis du vil booke mig til at komme og holde et foredrag i online strategi, kan du altid kontakte mig på 27 11 28 48.

Herunder kan du se min præsentation fra foredraget. Håber det kan inspirere dig.

læs resten af artiklen

Billede-14.png

Episode 04 – Google Analytics, Linkbuilding, Kindle og Facebook

google analytics live view Det handler om Google Analytics nye Live stats og lidt om deres premium model.

Jeg har kigget på et længere indlæg om linkbuilding, som jeg selv lige brainstormer lidt videre ud fra.

Amazon har meldt ud, at de kommer med en Kindle Fire og så snakker jeg lige kort om Facebooks nye “Timeline”.

Links nævnt i podcast:

 

læs resten af artiklen

Episode 03 – Groupon, Google+, Responsive og Affiliate

Episode 03 af ClickCast er live. Denne gang snakker jeg om Groupon.com der i denne uge har lanceret i Danmark. Google+ har åbnet op for tilmelding for alle – og jeg giver et bud på hvad SEO i forhold til Google+.
Jeg taler lige lidt om responsive layout og til sidst om affiliate marketing.

Links omtalt i podcastet:

God fornøjelsen med podcastet der løber 23 minutter.

læs resten af artiklen

facebook-valget.jpg

Episode 02 – Hvem vinder valget på Facebook

Episode 2 af ClickCast er gået live, og denne gang har jeg inviteret min gode kollega Lars Dahl indenfor til en snak om valget og hvordan de forskellige partier har ageret på Facebook.

Jeg nævner i podcast DR’s side “Taletid”, den finder du her – http://dr.dk/taletid

Du kan fange Lars Dahl som jeg havde inviteret med indenfor på:

E-mail: ldj@oerskov.dk

Direkte: 96 80 26 03

Mobil: 22 92 33 56

Hvem tror du vinder ?

Hvem tror du går hen og vinder valget, hvis man udelukkende kigger på deres Facebook indsats?

Lyt til podcastet herunder – det er cirka 18 minutter.

læs resten af artiklen

clickcast-01.jpg

Episode 01 – Introduktion af Clickstarter og ClickCast

podcast om online marketingDet er mig en fornøjelse at kunne præsentere det første podcast i ClickCast serien.

Denne episode 01 handler om

Introduktion af Clickstarter og forventningerne til ClickCast.

Nyheder om:

  • Googles opkøb af Motorola
  • Google Panda i Danmark
  • Digital Markedsføring 2011

Podcastet er selvfølgelig en smule i “beta”, da jeg stadig overvejer strukturen og formen på ClickCast. Ligeledes leger jeg lidt med introen – den du hører i starten gør mig bare så glad at lytte til, så håber det kunne smitte af på resten.

Jeg håber du vil komme med din kommentar når du har lyttet, så du kan fortælle om lyden er ok, og hvordan du synes den mest optimale form til podcastet kunne være.

Du kan vælge at tilmelde dig iTunes feedet her – ClickCast – podcast om online marketing nyheder

God fornøjelse med Episode 01 af ClickCast.

Podcastet løber 15 minutter.

 

læs resten af artiklen

clickcast-logo.jpg

ClickCast – et nyt podcast om online markedsføring

Det er med stor fornøjelse at jeg kan fortælle om ClickCast. Et nyt dansk podcast om online markedsføring.

ClickCasts målsætning er at være stedet hvor du lytter til nyheder om online markedsføring. I første omgang vil vi optage hver anden uge, men hvis det bliver en succes og efterhånden som vi bliver mere rutineret, er målet at udgive et show hver uge.

Vi vil forsøge os frem med forskellige måder at levere showet på – i første omgang bliver det en dialog mellem undertegnede, Brian Brandt og Henrik Fosgerau. Vi vil tage forskellige aktuelle nyheder op.

Senere vil vi gerne modtage lytter-spørgsmål, interviewe interessante personer og tage forskellige emner op.

Følg med i første omgang via RSS feed for kategorien ClickCast

Du kan finde ClickCast itunes feed her

 

 

 

læs resten af artiklen

Clickstarter_grafik.png

Clickstarter er gået live

Velkommen til Clickstarters blog – jeg er rigtig glad for at du er kommet forbi. Vi har været i gang med at forberede vores lancering i nogle måneder nu og endelig er resultatet klar. Der er sikkert et par småting der mangler finpudsning, men er der ikke det ved en lancering – har du lanceret for sent.

Nyt – men erfaren

Clickstarter er et nyt online markedsføring bureau – men ikke uden erfaring. Det er undertegnede, Brian Brandt der er direktør i selskabet og i ryggen har jeg hele Ørskov Gruppen, der har en række kompetencer indenfor grafik, web, e-handel, sociale medier og mere. Jeg har i mange år beskæftiget mig med online markedsføring, med specialistvidens på e-handel, søgemaskineoptimering, konverteringsoptimering og blogging.

Jeg har tidligere undervist i online markedsføring strategi på IBC i Kolding, samt kursusdage i usability, søgemaskineoptimering, webanalyse, CMS platforme og sociale medier.

Jeg blogger jævnligt om online markedsføring på min blog.

Vores grundfilosofi

Vi vil hjælpe dig med at skabe flere rigtige besøgende, konvertere dem til kunder og sørge for efterfølgende at optimere og vedligeholde den position.

Det er det vi kalder

Synlighed -> Konvertering -> Optimering

læs resten af artiklen