Episode 03 – Groupon, Google+, Responsive og Affiliate

Episode 03 af ClickCast er live. Denne gang snakker jeg om Groupon.com der i denne uge har lanceret i Danmark. Google+ har åbnet op for tilmelding for alle – og jeg giver et bud på hvad SEO i forhold til Google+.
Jeg taler lige lidt om responsive layout og til sidst om affiliate marketing.

Links omtalt i podcastet:

God fornøjelsen med podcastet der løber 23 minutter.

Brian Brandt

Brian Brandt er nørden med den brede viden indenfor online markedsføring og ehandel. Kontakt ham allerede i dag og få lagt din online marketing strategi eller startet / optimeret din webshop. Mail: brian@clickstarter.dk Mobi: +45 27 11 28 48

2 comments

Søren Sprogø - 22/09/2011 Reply

Ganske udemærket Clickcast!

En bemærkning omkring hvorfor forretninger skulle gå igang med Groupon:

Hele tricket (tror jeg) handler om det, der hedder Customer Lifetime Value.

Forestil dig at du tjener 100 kr i gennemsnit per ordre. Det vil sige, at du har råd til maks. at give 100 kr. per ordre, noget man ofte kigger på hvis man er en webshop, der køber trafik igennem Adwords. Giver du mere end det, ja så bløder din forretning i princippet penge igennem Adwords.

Men forestil dig så, at dine kunder i gennemsnit køber 4 gange hos dig igennem en årrække, før de af den ene eller anden årsag stopper med at være kunde hos dig. Et typisk scenarie er, at du får kunden ind første gang via (det dyre) Adwords. Og så skulle du gerne være istand til at hive kunden forbi din butik yderligere 3 gange via dine (gratis at udsende) nyhedsbreve.

Ser du på det på den facon, ja så har du pludseligt råd til at give maks. 400 kr. for kunden den første gang igennem det dyre Adwords!

Det er dette koncept man kalder Customer Lifetime Value inden for markedsføring.

Set med de øjne, ja så har du faktisk råd til at “tabe” penge på kundens første ordre, hvis denne f.eks. kommer igennem Groupon. Du betaler sådan set for at få lov til at markedsføre dig yderligere over for kunden.

Men hvis du kaster dig over Groupon, og IKKE har planlagt Customer Lifetime processen over for disse nye kunder, ja så er det et dyrt, dyrt bekendtskab.

Men det er en svær process. Og jeg er kun stødt ind i meget få virksomheder her i Danmark, som har haft viden og know-how nok til at arbejde på det niveau.

Tænkte bare lige jeg ville smide en tanke omkring Groupon, noget jeg spekulerede over imens jeg hørte podcastet 🙂

Morten - 23/09/2011 Reply

Bliver spændende at følge udviklingen på google plus, jeg tror også det bliver kæmpe stort på et tidspunkt, det er jeg sikker på google nok skal få lavet interessant med tiden.

Tak for et fint podcast iøvrigt

Add your comment

Related Posts