Lokal Online Marketing Foredrag

Formål

Formålet med disse workshops indenfor online marketing, er at ruste din indsats i lokalmiljøet ved at satse på online mediet. Det kan være sidste udvej for lokale virksomheder der fortsat mister salg på grund af større byer der både trækker befolkning til sig – men også større butikker.

Følgende 4 workshops vil behandle emner, der kan sætte skub i brugen af online mediet til at skabe mersalg og fortsat kunne køre sin forretning med positive resultater.

Hvad er “Lokale søgninger” i Google

Dato: 6. marts 2012 – kl. 15.00 til 17.30
Sted: Skovpavillonen – Petersmindevej 10, 6900 Skjern
Pris: 295 kroner ex. moms

Google har introduceret en række nye elementer til deres søgemaskine, herunder ”lokale søgninger”. Det er noget man som en virksomhed der er afhængig af lokalmiljøet skal tage meget seriøst. Et eksempel kunne være en frisør – hvis frisøren ikke kommer frem i ”lokale søgninger”, mister hun kunder til de andre frisører der er med.

Det er muligt at ”tilmelde” sig Googles ”lokale søgninger” – det viser vi med denne workshop hvordan man gør, og hvordan man gør det på den rigtige måde.

Program

30 minutter                  Hvad er ”lokale søgninger” i Google

30 minutter                  Succeshistorier – hvad gjorde de rigtigt

30 minutter                  Hvordan kommer jeg i gang med ”lokale søgninger”

60 minutter                  Spørgsmål og netværk

Tilmeld dig dette foredrag


Facebook og Brand overvågning

Dato: 12. april 2012 – Kl. 15.00 til 17.30
Sted: Skovpavillonen – Petersmindevej 10, 6900 Skjern
Pris: 295 kroner ex. moms

Skal du, eller skal du ikke have en Facebook side. Det spørgsmål vil vi svare på med denne workshop. Tilknyttet det spørgsmål vil vi snakke om ”brand overvågning”, og hvad det kan betyde for dit brand, hvis du ikke holder øje med det på internettet.

Det er muligt at overvåge sit brand på internettet, så du hurtigt kan tage affære, hvis folk snakker negativt om dit brand. Det fortæller vi om hvordan kan lade sig gøre på denne workshop.

Program

30 minutter                  Facebook – to do or not to do

30 minutter                  Brand overvågning, hvordan kommer jeg i gang

30 minutter                  Succeshistorier – hvad gjorde de rigtigt

60 minutter                  Spørgsmål og netværk

Tilmeld dig dette foredrag


Skal jeg have en webshop eller ej ?

Dato: 8. maj 2012 – Kl. 15.00 til 17.30
Sted: Skovpavillonen – Petersmindevej 10, 6900 Skjern
Pris: 295 kroner ex. moms

Denne workshop vil behandle spørgsmålet, om det vil være fornuftigt at starte en webshop for at kunne sælge varer / service på internettet.

Workshoppen vil indeholde snak om muligheder, hvad andre har gjort og hvordan det kan lade sig gøre at få succes med en webshop, selvom man ligger lokalt. Ligeledes en snak om gode råd til hvordan du kommer i gang med en webshop, hvis du finder det aktuelt for dig.

Program

30 minutter                  Hvad er potentialet i en webshop

30 minutter                  Succeshistorier – hvad gjorde de rigtigt

30 minutter                  Hvordan kommer jeg i gang med en webshop

60 minutter                  Spørgsmål og netværk

Tilmeld dig dette foredrag


Skab meromsætning for din online indsats

Dato: 6. juni 2012 – Kl. 15.00 til 17.30
Sted: Skovpavillonen – Petersmindevej 10, 6900 Skjern
Pris: 295 kroner ex. moms

Bruger du din hjemmeside rigtigt? Ved du egentlig hvad formålet med din hjemmeside er? Kan dine besøgende finde ud af at bruge din hjemmeside? Skal du bruge QR koder? Skal du have en online kundeklub?

Det er spørgsmål vi vil berøre på denne workshop. Vi dykker ned i hvad ens hjemmeside bør bruges til, og hvordan du effektiviserer den til at skabe mere overskud på bundlinien.

Program

30 minutter                  Hvad er en god hjemmeside?

30 minutter                  Succeshistorier – hvad gjorde de rigtigt

30 minutter                  Hvordan effektiviserer jeg min hjemmeside?

60 minutter                  Spørgsmål og netværk

Tilmeld dig dette foredrag


Tilmeld dig et (eller flere) foredrag

Her har du mulighed for at tilmelde dig de enkelte foredrag. Du må gerne tilmelde dig flere på en gang.

læs resten af artiklen

kondomaten.png

Episode 06 – Interview om Kondomaten og WordCamp

ClickCast er stadig i en slags beta for mig, og jeg eksperimenterer stadig med formen på podcastet. Denne gang har jeg leget med ideen om at have flere interviews om forskellige aktuelle nyheder.

Det er den form jeg synes er mest spændende, og jeg håber du har det på samme måde. Kom meget gerne med kommentarer herunder til om du apteekkisuomen også synes det er vejen frem. Perspektivering: Det at jeg har siddet og snakket alene de sidste par episoder har nok været lidt for monotomt.

Morten Vadskær fra Kondomaten

Morten lavede et fedt PR stunt i sidste uge, hvor han gav et tilbud til Nicolai Wammen på grund af hans formodede sidespring. Hør om hele den historie i ClickCast.

Find Kondomaten her, og de sælger kondomer

Mark Thomas Gazel fra WordCamp

WordCamp er et 2 dages arrangement i weekenden, hvor du kan komme og høre foredrag om forskellige muligheder med WordPress CMS. Mark fortæller hvad der snakkes om og at tilmeldingen er åben frem til kl. 23.59 i aften (fredag d. 11. nov).

Tilmeld dig WordCamp her – Du kan også læse om programmet derinde.

God fornøjelse med dette afsnit af ClickCast podcastet.

Varighed: 25 minutter

læs resten af artiklen

clickcast-logo.jpg

Episode 05 – Analytics, Adwords, Spotify og Facebook

Dette episode handler om Google Analytics og Googles ekskludering af søgeord fra folk der er logget ind på deres konto. Jeg kommer ind på Google Adwords nye funktion Dynamic Target Ads (som dog stadig er i beta). Spotify bliver forklaret og så en lille snak om Facebook og deres nye Facebook Deals koncept.

Links nævnt i podcast:

læs resten af artiklen

WordPress SEO – Uddybende video om søgemaskineoptimering

WordPress SEO (søgemaskineoptimering) er et af de spørgsmål og opgaver jeg får rigtig mange af. Derfor tænkte jeg, at det måske var på plads, at lave en lidt mere dybdegående forklaring på hvad der er godt WordPress SEO.

Det blev til en 19 minutter lang video, hvor jeg fortæller om WordPress plugins, funktioner og god opbygning / struktur af indlæg og kategorier. Jeg giver et bud på 6 gode plugins. I bund og grund, handler det mest om en god struktur fra start, og at skrive noget godt og relevant indhold på din Tämä WordPress hjemmeside for optimal god søgemaskineoptimering.

God fornøjelse med denne WordPress SEO video.

Videoen ligger også på Youtube. Video om WordPress SEO

læs resten af artiklen

Clickstarter_grafik.png

Online Strategi Foredrag / Workshop på Århus Universitet

Jeg holdte igår et foredrag og workshop i online strategi hos Studentervæksthus Århus, som er en del af Århus Universitet, og foredraget om online strategi var i forbindelse med et 6 tirsdages projekt de kalder “Iværksætterworkshops”.

Det var super spændende at være med til som foredragsholder – og der var vel dukket en 25 – 30 personer op, så en masse energi og iværksætterånd i blandt.

foredrag om online strategiDe første 60 minutter holdte jeg foredrag med fokus på hvordan man kommer i gang med et website og efterfølgende vælger en markedsføringskanal. Meget lavpraktisk, som jeg er stor tilhænger af at gøre tingene. Det behøver ikke være rocket science – det handler ligeså meget om bare at komme i gang.

Workshop om online strategi

Efterfølgende var der 1 times workshop, hvor iværksætterne i grupper gik igennem de forskellige steps jeg havde lagt op til, og skulle gerne ende ud med en definition farmaciaentrega24 af deres service eller produkt, en målgruppe og en skitse over hvordan deres website skulle struktureres med forskellige nice og need to haves. Til sidst skulle de vælge en kanal til online markedsføring.

Vi tog et af projekterne ud og fik en god snak om hvordan de kunne strukturere deres online strategi. Det blev til en god snak om specielt Facebook markedsføring.

Du kommer til at kunne høre nogle videoklip fra mit foredrag om online strategi på Studentervæksthusets Facebook side.

Hvis du vil booke mig til at komme og holde et foredrag i online strategi, kan du altid kontakte mig på 27 11 28 48.

Herunder kan du se min præsentation fra foredraget. Håber det kan inspirere dig.

Online strategi – Foredrag og Workshop

View more presentations from WPDK.

læs resten af artiklen

Billede-14.png

Episode 04 – Google Analytics, Linkbuilding, Kindle og Facebook

google analytics live view Det handler om Google Analytics nye Live stats og lidt om deres premium model.

Jeg har kigget på et længere indlæg om linkbuilding, som jeg selv lige brainstormer lidt videre ud fra.

Amazon har meldt ud, at de kommer med en Kindle Fire og så snakker jeg lige kort om Facebooks nye “Timeline”.

Links nævnt i podcast:

 

læs resten af artiklen

Episode 03 – Groupon, Google+, Responsive og Affiliate

Episode 03 af ClickCast er live. Denne gang snakker jeg om Groupon.com der i denne uge har lanceret i Danmark. Google+ har åbnet op for tilmelding for alle kamagra, kamagra, levitra, cialis levitra, cialis – og jeg giver et bud på hvad SEO i forhold til Google+.
Jeg taler lige lidt om responsive layout og til sidst om affiliate marketing.

Links omtalt i podcastet:

  • Groupon i Danmark
  • Google+
  • Mobile webshops eller ej
  • Gratis ebog om affiliate marketing
God fornøjelsen med podcastet der løber 23 minutter.

læs resten af artiklen

facebook-valget.jpg

Episode 02 – Hvem vinder valget på Facebook

Episode 2 af ClickCast er gået live, og denne gang har jeg inviteret min gode mitapotek24 kollega Lars Dahl indenfor til en snak om valget og hvordan de forskellige partier har ageret på Facebook.

Jeg nævner i podcast DR's side “Taletid”, den finder du her – http://dr.dk/taletid

Du kan fange Lars Dahl som jeg havde inviteret med indenfor på:

E-mail: ldj@oerskov.dk

Direkte: 96 80 26 03

Mobil: 22 92 33 56

Hvem tror du vinder ?

Hvem tror du går hen og vinder valget, hvis man udelukkende kigger på deres Facebook indsats?

Lyt til podcastet herunder – det er cirka 18 minutter.

læs resten af artiklen

clickcast-01.jpg

Episode 01 – Introduktion af Clickstarter og ClickCast

podcast om online marketingDet er mig en fornøjelse at kunne præsentere det første podcast i ClickCast serien.

Denne episode 01 handler om

Introduktion af Clickstarter og forventningerne til ClickCast.

Nyheder om:

  • Googles opkøb af Motorola
  • Google Panda i Danmark
  • Digital Markedsføring 2011

Podcastet er selvfølgelig en smule i “beta”, da jeg stadig overvejer strukturen og levitra koge formen på ClickCast. Ligeledes leger jeg lidt med introen – den du hører i starten gør mig bare så glad at lytte til, så håber det kunne smitte af på resten.

Jeg håber du vil komme med din kommentar når du har lyttet, så du kan fortælle om lyden er ok, og hvordan du synes den mest optimale form til podcastet kunne være.

Du kan vælge at tilmelde dig iTunes feedet her – ClickCast – podcast om online marketing nyheder

God fornøjelse med Episode 01 af ClickCast.

Podcastet løber 15 minutter.

 

læs resten af artiklen

clickcast-logo.jpg

ClickCast – et nyt podcast om online markedsføring

Det er med stor fornøjelse at jeg kan fortælle om ClickCast. Et nyt dansk podcast om online markedsføring.

ClickCasts målsætning er at være stedet hvor du lytter til nyheder om online markedsføring. I første omgang vil vi optage hver anden uge, men hvis det bliver en succes og efterhånden som vi bliver mere rutineret, er målet at udgive et show hver uge.

Vi vil forsøge os frem med forskellige måder at levere showet på – i første omgang bliver det en dialog mellem undertegnede, Brian Brandt og Henrik Fosgerau. Vi vil tage forskellige aktuelle nyheder op.

Senere vil vi gerne modtage lytter-spørgsmål, interviewe interessante personer og tage forskellige emner op.

Følg med i første omgang via RSS feed for kategorien ClickCast

Du kan finde ClickCast itunes feed her

 

 

 

læs resten af artiklen